Supervision & sparring der styrker faglighed & trivsel
Supervision kan afholdes med fysisk fremmøde eller virtuelt.
Supervision og faglig sparring
Hvad er supervision & sparring?
Supervision er en lærings- og udviklingsmetode, der almindeligvis bruges i psykologfaglige, special- og socialpædagogiske, sundhedsfaglige og undervisningsmæssige miljøer. Supervision kan tage udgangspunkt i personspecifikke sager og/eller bredere emner.
Ved længere supervisionsforløb aftaler vi oftest særlige målsætninger gruppen/den enkelte deltager ønsker at arbejde med.
OBS! Jeg har ofte mindst 6 mdr. ventetid på opstart af nye supervisionsopgaver.
Udbytte
Supervision medvirker til fx:
- At understøtte faglig udvikling.
- At øge kvaliteten i opgaveløsning.
- At forebygge arbejdsrelateret mistrivsel og stress.
Målgruppe
Herunder ses en illustration over de rammer, jeg ofte aftaler for sagssupervision. Rammerne kan selvfølgelig tilpasses, så de passer til dine/jeres ønsker.
- Psykologfaglig supervision:
For psykologer både under og efter autorisation samt for psykologer igang med specialistuddannelse i klinisk børneneuropsykologi.
- Supervision af fagpersonale:
Fra fx botilbud, skoler, beskæftigelsestilbud og i kommunale tilbud, herunder forskellige faggrupper så som pædagoger, lærere, sygeplejersker, socialrådgivere, ergoterapeuter, psykoterapeuter, plejefamilier, familiebehandlere osv.
1
“Over syn” / Helikopter-perspektiv.
2
Samtale ml. supervisor, supervisand & team.
3
Supervisanden ejer sagen & forbereder sig.
4
Alle får roller
& bidrager aktivt.
5
Ikke et kursus – men viden inddrages.
6
Omhandler sager & temaer fra sager.
7
Fokus på processer, viden, værktøjer & reaktioner.
8
Tavsheds-, orienterings- og underretnings-pligt.
Feedback fra deltagere
Udtalelser fra supervisionsgrupper
“Catrine har et stort kendskab og megen erfaring med vores målgruppe. Hun er faglig meget kompetent og meget nærværende i vores supervisioner. Hun er en super dygtig formidler og altid ydmyg i forhold til både emne og personalets observationer. Hun er altid tydelig i kommunikationen og understøtter dette visuelt på tavlen.
Catrine er god til at få afdækket og afklaret emnet for supervisionen og får altid samlet op og konkretiseret aftaler ved afslutning af supervisionen. Personalet er trygge i supervisionerne og får stort udbytte til det videre arbejde.”
Charlotte Sehested,
Leder, Lovnsbjergvang.
“Catrine er en yderst kompetent supervisor med en dyb specialisering i autisme og ADHD, som i høj grad kvalificerer vores pædagogiske indsats. Hun formidler fagligheden på en skarp og nærværende måde, der engagerer hele personalegruppen og giver os konkrete redskaber, vi kan bruge med det samme. Hendes supervision har bidraget til, at vores faglige kvalitet er styrket og forankret i vores praksis.”
Carina Sjøberg
Forstander, Opholdsstedet Broager
“Catrine er meget vellidt blandt personalet. Hun har en vindende personlighed, et altid godt humør, og en meget anerkendende tilgang. Hun formår på sjælden vis at kombinere en stor psykologisk viden og indsigt, med konkrete pædagogiske anvisninger, således at personalet efter en supervision både ved hvad de skal gøre, og hvorfor de skal gøre det. Hun har et glimrende overblik, og formår at holde alle supervisionens deltagere aktive i processerne.”
Jeppe Hansen
Forstander, Hilltop bo- & STU-tilbud
Klar til næste skridt?
Interesse i supervision
eller sparring?
Udfyld formularen for at sende en forespørgsel eller booke et oplæg. Sammen finder vi den rette vinkel, dato og ramme for jeres arrangement.